מה מומלץ לאכול לפני פעילות גופנית? | דעת הגוף | ירידה במשקל ללא דיאטה

מה מומלץ לאכול לפני פעילות גופנית

מה מומלץ לאכול אחרי פעילות גופנית
30 במאי 2017
טיפים לשתיית מים נכונה
11 במאי 2017

אכילה לפני אימון

הרבה אנשים  מנסים לעשות פעילות גופנית בצורה סדירה, לבנות שריר ולחטב את הגוף, אבל לא יודעים איך לשלב את התזונה כדי שתעזור להם לבנות את השריר באופן מיטבי. בסרטון הבא ובמאמר הנלווה אליו אני מסבירה איך להיעזר בתזונה כדי לשפר את תוצאות הפעילות הגופנית.

 

 

בניית שריר בצורה אפקטיבית מתחילה בסוכר

השריר עובד על הסוכר- מהסוכר שיש לנו בדם הוא לוקח את האנרגיה, וממנה הוא מתפתח. אם אין לנו סוכר לפני הפעילות הגופנית, בזמן האימון השריר יעבוד על "ניוטרל" – לא תהיה לו מספיק אנרגיה והוא יעבוד בצורה פחות יעילה, כך גם יהיה קשה לנו בזמן הפעילות הגופנית.

איך אפשר להכניס סוכר לדם בצורה מסודרת לפני הפעילות?

אני ממליצה כשעה וחצי עד שעתיים לפני הפעילות לאכול ארוחה מסודרת שמכילה גם פחמימות וגם חלבונים. כשמשלבים חלבונים ופחמימות ביחד, הסוכר נספג לאט יותר, ואנחנו מגיעים לפעילות עם רמת אנרגיה טובה.

חשוב שארוחה זו לא תכיל שומן. לשומן שנספג לוקח הרבה זמן להתעכל. זה עלול להכביד עלינו בפעילות, ולגרום לתחושה ש"עולה לנו האוכל". לכן רצוי לאכול ארוחה שהיא דלה בשומן, ומכילה פחמימות כמו: פסטה, קורנפלקס, לחם, אורז, בהתאם למה שאתם רגילים לאכול בשעה זו, ומכילה גם חלבונים- חלב ומוצריו, ביצים, טונה או חלבונים אחרים.

רצוי שהארוחה תהיה דלה בסיבים, כי עודף של סיבים עלול להכביד על העיכול. לכן לא רצוי לאכול סלט גדול או הרבה ירקות לפני הפעילות.

השילוב בין הפחמימות לחלבונים יוצר אפקט מוגבר של אנרגיה בזמן הפעילות

השילוב בין הפחמימות לחלבונים יוצר אפקט מוגבר של אנרגיה בזמן הפעילות

 

דוגמאות לשילוב בין פחמימה וחלבון שעתיים לפני האימון 

פרוסה עם גבינה, קורנפלקס עם חלב, או ארוחה בשרית עם תוספת פחמימה אם אתם מתאמנים אחר הצהריים.

אם לא הספקתם לאכול ארוחה מסודרת, למשל אם קמתם בבוקר ואתם יוצאים ישר לפעילות, כדאי עדיין לספק סוכר לגוף, אבל עדיף סוכר פשוט- שישמש רק עבור השריר בזמן הפעילות.

איך עושים זאת? רבע שעה לפני הפעילות אוכלים דברים כגון: בננה, שני תמרים, פרוסת לחם עם ריבה או חטיף אנרגיה. אלו יספקו סוכר פשוט לדם בשביל האנרגיה.

בהצלחה באימון!

 


מה מומלץ לאכול אחרי פעילות גופנית


אורנית יונה- דיאטנית קלינית

 

אורנית יונה – דיאטנית קלינית, B.Sc. מטפלת בעודף משקל והפרעות אכילה למעלה מעשר שנים. מנהלת את קליניקת "דעת הגוף" ברמת–גן המתמחה בטיפול באכילה רגשית. טיפלה בלמעלה מ- 1500 מטופלים ומכשירה דיאטניות לטפל בשיטת הנון-דיאט הדוגלת בהעצמת דימוי הגוף ויציאה ממעגל הדיאטות. מתנדבת בפורום נערות באתר girls4, כותבת טור באתר "פוד דיקשנרי – מרזים ללא דיאטה". מרצה ומנחת קבוצות לדימוי גוף, הפרעות אכילה והרזיה ללא דיאטה. 

 

 

 

תגובות

תגובות