מה מומלץ לאכול אחרי פעילות גופנית? | דעת הגוף | ירידה במשקל ללא דיאטה

מה מומלץ לאכול אחרי פעילות גופנית

כיצד לרדת במשקל לקראת הקיץ (בגישת הנון דיאט)
27 בנובמבר 2016
מה מומלץ לאכול לפני פעילות גופנית
30 במאי 2017

אכילה אחרי אימון

אנחנו יודעים שפעילות גופנית חשובה וחלקנו גם מבצעים פעילות מסוגים שונים: ריצה, פילאטיס, חדר כושר או שחיה, אבל לא כולנו יודעים כיצד אפשר לשפר את הכושר, ההישגים ועיצוב הגוף בעזרת התזונה! בפעילות הגופנית אנחנו למעשה בונים שריר. אנחנו לא הופכים ל"באדי-בילדרים", אבל מחזקים את שרירי הידיים, הרגליים, הבטן ואפילו שריר הלב וזה מה שמשפר לנו את הכושר ומחטב אותנו. כדי לעצב את השריר, לחזק אותו ולהרגיש טוב יותר בין פעילות לפעילות אנחנו צריכים לאכול נכון אחרי הפעילות הגופנית.

 

 

פחמימות וחלבונים – השילוב המאוזן

1. הרכיב החשוב הראשון הוא הפחמימות: הפחמימות מחזירות לנו את האנרגיה שאיבדנו בפעילות הגופנית ומעבירות את השריר לשלב הבא- שלב הבניה. כך אנו בונים אותו עד הפעילות הבאה שנבצע.

2. הרכיב החשוב השני הוא חלבונים: חלבונים הם למעשה אבני הבניה של השריר. ברגע שחסרים לנו חלבונים, כמו בשר, ביצים, מוצרי חלב או טופו, אין לנו ממה לבנות את השריר אנחנו עושים פעילות ב"ניוטרל". אנחנו אמורים לחזק את השריר אבל זה לא קורה כי לגוף אין ממה לבנות אותו בעודף. לכן לא נראה את זה בעיצוב הגוף או בשיפור בכושר הגופני.

אנחנו צריכים את שני הרכיבים האלה כדי לעשות את העבודה הנכונה, ולשפר את מצב הגוף שלנו מפעילות לפעילות.

כל ארוחה יכולה להיות נכונה למטרה זו, אם היא מכילה את שני הרכיבים, פחמימות וחלבונים. למשל: סנדביץ עם ביצה, טונה או בשר, ארוחת צהריים של מנת בשר/דג עם תוספת וירקות, ואפילו ארוחה קלילה כיוגורט עם פרי וגרנולה.

העיקר- לאכול אותה אחרי הפעילות כדי להעביר את השריר למצב של בניה, ושיהיו את אבני הבנין הדרושים לשם כך.

 

מתי חשוב לאכול אחרי אימון?

יש חלון הזדמנויות של עד שעתיים אחרי הפעילות (המחמירים יאמרו 40 דקות) שבהם יש זרימת דם מוגברת לכוון השריר. אם ננצל את חלון ההזדמנויות הזה, נכניס את החומרים למחזור הדם ונוכל לבנות את השריר בצורה יותר אפקטיבית. ככל שנקדים את הארוחה סמוך לאימון כך נשיג תוצאות טובות יותר.

ככל שנקדים את הארוחה סמוך לאימון כך נשיג תוצאות טובות יותר

ככל שנקדים את הארוחה סמוך לאימון כך נשיג תוצאות טובות יותר

 

לסיכום- אני ממליצה לכם להתאמן, לחזור הביתה ולאכול ארוחה מאוזנת וכך להשתפר מאימון לאימון.

הערה חשובה – אנחנו לא שורפים כל כך הרבה קלוריות כמו שאנחנו חושבים במהלך האימון ולכן אין צורך בארוחה גדולה מכפי שאנחנו רגילים. אם נגביר את כמויות המזון עם האימונים סביר להניח שנעלה במשקל ובאחוזי השומן ולא להיפך.

בהצלחה באימון!

 


מה מומלץ לאכול לפני פעילות גופנית


אורנית יונה- דיאטנית קלינית

 

אורנית יונה – דיאטנית קלינית, B.Sc. מטפלת בעודף משקל והפרעות אכילה למעלה מעשר שנים. מנהלת את קליניקת "דעת הגוף" ברמת–גן המתמחה בטיפול באכילה רגשית. טיפלה בלמעלה מ- 1500 מטופלים ומכשירה דיאטניות לטפל בשיטת הנון-דיאט הדוגלת בהעצמת דימוי הגוף ויציאה ממעגל הדיאטות. מתנדבת בפורום נערות באתר girls4, כותבת טור באתר "פוד דיקשנרי – מרזים ללא דיאטה". מרצה ומנחת קבוצות לדימוי גוף, הפרעות אכילה והרזיה ללא דיאטה. 

 

 

 

תגובות

תגובות