טיפים לשתיית מים נכונה | דעת הגוף | ירידה במשקל ללא דיאטה
מה מומלץ לאכול לפני פעילות גופנית
30 במאי 2017
לסידור ארון הבגדים מחדש יש השפעה על דימוי הגוף
איך סידור הארון יכול לעזור לנו בדיאטה
30 במאי 2017

חשיבות שתיית מים בתזונה מאוזנת ובריאה

כשאנחנו בשיא עונת הקיץ, כשחם לנו ואנו מזיעים, חשוב לשים דגש על נושא השתייה. הבעיה היא שרובנו לא מרגישים תחושת צמא, שאף הולכת ופוחתת עם הגיל. בסרטון הבא ובמאמר הנלווה אליו אני מסבירה על היתרונות הרבים והמפתיעים בשתיית מים ונותנת טיפים פשוטים להגדלת כמויות השתייה ביומיום.

 

 

מדוע מומלץ לשתות מים? 

כאשר איננו שותים מספיק אנו מיבשים את הגוף וחווים תופעות לא נעימות כגון: עצירויות, מיגרנות, עייפות כרונית, חוסר ריכוז, חוסר תפקוד, פגיעה בעור, יובש, ועוד. לזה מתלווה תחושת רעב מוגברת כי אנו מבלבלים בין רעב לצמא.

לשילוב של כוס מים בכל ארוחה כחלק מאכילה מאוזנת, יש אפקט חיובי ובריא על הגוף וגם על המשקל שלו.

אלו חלק מהיתרונות הרבים והמפתיעים של שתית מים:

1. שתיית מים תורמת לירידה במשקל

הדם הוא נוזל מימי שבו מומסים חומרים שונים הקשורים למשקל הגוף כמו הורמונים, רכיבי תזונה, תאי דם ומערכת החיסון שלנו. המים אחראיים על העברת חומרים אלו, על תהליכים ביוכימיים שקשורים להם, וגם שריפת שומן ובניית הגוף תלויים בהם. הרבה פעמים נוטים להתבלבל בין תחושת הרעב לתחושת הצמא ולכן כאשר לא שותים – אוכלים יותר.

2. המים כטיפול בעצירות

עצירות היא מצב שכיח בחברה המודרנית. התזונה המערבית מבוססת על מזון מעובד, ללא סיבים תזונתיים, עשיר בשומן וסוכר ובעיקר על צריכת מים מצומצמת. כלל ראשון בטיפול בעצירות הוא הגדלה של צריכת המים היומית.

3. חשיבות המים לקירור הגוף 

הגוף מייצר חום במהלך היום וכדי לשמור על טמפרטורה תקינה של הגוף אנו מזיעים וכך מקררים אותו.

4. המים ועור הפנים

למים תפקיד חשוב בהזנת העור ובייחוד עור הפנים. מעבר להזנה חיצונית של העור באמצעות קרמים יש להזין את העור מבפנים. העור שלנו מושפע מאוד מהתזונה ומכמות המים שאנו צורכים. לכן יש להקפיד על שתייה מרובה גם כשאנו לא צמאים. כאשר הגוף מיובש גם העור מיובש ונוטה יותר לקמטים.

5. חשיבות המים לפעילות הגופנית 

ככל שהפעילות הגופנית נמרצת יותר או בעצמה גבוהה יותר אנו מזיעים יותר ומאבדים נוזלים. מעבר לכך השריר שלנו עשוי מ – 80% מים ולכן חוסר בנוזלים עלול לפגוע בהישגים ובבניית השריר.

 


מה מומלץ לאכול אחרי אימון?


 

כמה צריך לשתות?

הנוסחא היא : 30 מ"ל לכל ק"ג משקל גוף + 3-4 כוסות לכל שעת פעילות גופנית.

 

מחסור בנוזלים מביא לירידה בערנות, בריכוז וביכולת ביצוע משימות ובנוסף גורם לנו לאכול יותר ותורם לעלייה במשקל

מחסור בנוזלים מביא לירידה בערנות, בריכוז וביכולת ביצוע משימות ובנוסף גורם לנו לאכול יותר ותורם לעלייה במשקל

 

כיצד להגדיל את כמות המים שאנו שותים? 

1. שתו בכל הזדמנות – אל תחכו לתחושת צמא.

2. סגלו הרגלי שתייה קבועים:

  • שתו כוס מים עם כל ארוחה
  • שתו כוס מים עם הקימה בבוקר
  • שתו כוס מים לפני השינה (למי שלא סובל משתן בלילה)
  • בקשו מהמזכירה להניח קנקן מים על שולחנך
  • קחו בקבוק אתכם לכל מקום

3. הבחינו בין רעב לצמא.

הרבה פעמים אנחנו מרגישים חסר בגוף ואנו מפרשים אותו כרעב, פותחים את המקרר או הארון ולא מוצאים מה לאכול כי בעצם לא בא לנו לאכול אלא לשתות. לפעמים אנחנו סתם מנשנשים מתוך צמא ולעיתים מוותרים, אך בכל מקרה לא עונים לצורך של הגוף לשתות. מודעות לשתיית מים מפחיתה חיפוש מזון ונשנוש מתמיד.

4. הוסיפו טעם למים.

הוספה של עלי נענע, פלחי לימון, ואפילו פלח תפוז בודד מוסיפים טעם למים ומעלים לנו את החשק לשתות עוד. בימים חמים מומלץ גם להוסיף קוביות קרח.

 

אנשים רבים חוששים להגדיל את כמויות השתייה מחשש שהם ירוצו כל היום לשירותים. אני רוצה להרגיע- אמנם בהתחלה תרוצו יותר לשירותים, אך עם הזמן השלפוחית וכלי הדם יתרגלו לכמות הנוזלים החדשה ונלך פחות ופחות לשירותים.

אם אתם מתעוררים בלילה לשירותים – מומלץ להימנע משתייה כ- 3 שעות לפני השינה וזה ימנע את הריצות לשירותים בלילה אך כן להקפיד לשתות לאורך היום.

 

התחילו ליישם עכשיו – שתו כוס מים ותראו איך זה מרגיש.

לרוויה!

 

אורנית יונה- דיאטנית קלינית

 

אורנית יונה – דיאטנית קלינית, B.Sc. מטפלת בעודף משקל והפרעות אכילה למעלה מעשר שנים. מנהלת את קליניקת "דעת הגוף" ברמת–גן המתמחה בטיפול באכילה רגשית. טיפלה בלמעלה מ- 1500 מטופלים ומכשירה דיאטניות לטפל בשיטת הנון-דיאט הדוגלת בהעצמת דימוי הגוף ויציאה ממעגל הדיאטות. מתנדבת בפורום נערות באתר girls4, כותבת טור באתר "פוד דיקשנרי – מרזים ללא דיאטה". מרצה ומנחת קבוצות לדימוי גוף, הפרעות אכילה והרזיה ללא דיאטה. 

 

 

 

תגובות

תגובות