יצירת תחושת שובע | דעת הגוף | ירידה במשקל ללא דיאטה
אכילה מאוזנת באירועים
30 במאי 2017
האם דיאטה היא הדבר הנכון בשבילי?
5 טיפים לבחירת דיאטנית
28 בספטמבר 2017
חלבון משיג שובע לטווח ארוך

תפקיד החלבון הוא לתת שובע לטווח ארוך. אם אנחנו משלבים חלבון בארוחה שלנו זה ייתן לנו רוגע ושובע עד הארוחה הבאה.

תפקיד החלבון ביצירת תחושת שובע

קרה לכם שהלכתם למסעדה והזמנתם רק פסטה ברוטב עגבניות? פסטה היא פחמימה, עגבניות הן ירקות. אולי הזמנתם סלט עם תירס או קרוטונים? שוב, מדובר בירקות ופחמימות. בשני המקרים חסר חלבון בארוחה. בסרטון הבא אני מסבירה מדוע חשוב לשלב חלבון בכל ארוחה, בדרך הנכונה לשמירה על תזונה מאוזנת ובריאה.

 

 

אוכל מפוצץ, אבל רק לזמן קצר

לאחר שאוכלים ארוחה ללא חלבון, ובעיקר מנה עתירת פחמימה, אנחנו בדרך כלל מרגישים מפוצצים, אבל אחרי שעה וחצי כבר מחפשים משהו נוסף לנשנש או אפילו לאכול. אם לא יהיה לנו את החלבון בארוחות נהיה רעבים מהר מאוד.

בקליניקה אני רואה מטופלים רבים שלא דואגים לשלב חלבון בתפריט שלהם, וזה גורם להם להיות כל הזמן רעבים, כל שעה וחצי לחפש משהו לאכול. הם אוכלים הרבה יותר פחמימה ושומן, ולכן בדיקות הדם שלהם פחות טובות – יותר סוכר בדם, יותר שומנים בדם ובכבד. הם פחות שבעים ופחות בריאים.

כשמשלבים חלבון בכל ארוחה, הגוף שלנו מרגיש שובע בזמן, כמות הנשנושים בין ארוחות פוחתת וכמובן שזה משפיע בסוף גם על המשקל.

 

חלבון משיג שובע לטווח ארוך

תפקיד החלבון הוא לתת שובע לטווח ארוך. אם אנחנו משלבים חלבון בארוחה שלנו זה ייתן לנו רוגע ושובע עד הארוחה הבאה

 

הגוף שלנו מורכב מחלבונים. תאי הגוף, למשל תאי השריר, עשויים מחלבונים. במזון, החלבונים נמצאים בכל דבר שמגיע מגיע מהחי: בשר, עוף, ביצים ומוצרי חלב, וגם בחלק מהמזונות מהצומח, בעיקר בקיטניות, טופו, אדממה, פול, עדשים וסויה. מומלץ לשלב חלבון בכל ארוחה כדי להרגיש שובע לטווח ארוך. חשוב להקפיד על חלבון בכל ארוחה, ולא לדלג על ארוחה בשרית ביום (או דג, או עוף או 150 ג' טופו).

 


הכל על צמחונות: איך לשלב חלבון בתזונה צמחונית


 

דאגו לארוחה אחת ביום שהיא חמה – עם חלבון מרכזי אחד

חשוב שיהיו חלבונים בשאר הארוחות. בארוחת הבוקר זה יכול להיות חלב, גבינות או ביצה. שלבו חלבון גם בארוחת הערב, וגם בארוחות הביניים- בארוחות אלו אנשים אוכלים לרוב עוגיות, פרות או חטיף אנרגיה. אם תשלבו חלבון גם בארוחות הביניים, לדוגמא מעדן חלב, קרקר עם גבינה / ממרח טונה או פסטרמה, זה יספק לכם שובע לטווח ארוך יותר, ותגיעו רגועים ומאוזנים לארוחה הבאה.

 

המאמר הזה עשה אתכם רעבים? 🙂 הכנתי לכם כמה מתכונים בריאים ומאוזנים וכמובן טעימים.

בתאבון!

 

אורנית יונה- דיאטנית קלינית

 

אורנית יונה – דיאטנית קלינית, B.Sc. מטפלת בעודף משקל והפרעות אכילה למעלה מעשר שנים. מנהלת את קליניקת "דעת הגוף" ברמת–גן המתמחה בטיפול באכילה רגשית. טיפלה בלמעלה מ- 1500 מטופלים ומכשירה דיאטניות לטפל בשיטת הנון-דיאט הדוגלת בהעצמת דימוי הגוף ויציאה ממעגל הדיאטות. מתנדבת בפורום נערות באתר girls4, כותבת טור באתר "פוד דיקשנרי – מרזים ללא דיאטה". מרצה ומנחת קבוצות לדימוי גוף, הפרעות אכילה והרזיה ללא דיאטה. 

 

 

 

תגובות

תגובות