טיפים לתזונה נכונה בתקופת מבחנים | דעת הגוף | ירידה במשקל ללא דיאטה

טיפים לתזונה נכונה בתקופת מבחנים

צמחונות- איך לאכול מאוזן ובריא
13 באפריל 2017
לא רק בחגים: כך תאכלו על האש בריא ומאוזן
14 במאי 2017

אכילה בתקופת מבחנים

תקופת המבחנים היא תקופה לחוצה ולא פשוטה, אך אם נעזר בתזונה מאוזנת נוכל לשמור על עירנות, ריכוז וגם למנוע עלייה במשקל! במאמר הבא ריכזתי מספר המלצות לאכילה מאוזנת בתקופת המבחנים, לשמירה על המשקל, הגברת הריכוז והורדת הסטרס.

התזונה שלנו מאוד משתנה בזמן לחץ: חלקנו נמנעים לחלוטין מאכילה ברגע שאנו לחוצים וחלקנו פועלים בדיוק להיפך ונמצאים באכילה בלתי פוסקת כדי להירגע. אם נאכל בצורה מאוזנת נספק למוח את האנרגיה שהוא צריך, ונרגיש מיד רגועים יותר, מרוכזים יותר ועם פחות צורך לנשנש.

אלו הטיפים שלי לתזונה מתאים בתקופת מבחנים:

לפני תקופת המבחנים ובתחילתה

  • תכננו מבעוד מועד את קניות המזון שלכם לקראת תקופת המבחנים. רצוי לקנות: מעדני חלב, דגנים מלאים, ומוצרים מהם תוכלו לבשל ארוחה חמה. הימנעו מקנייה של חטיפים באריזות גדולות.
  • בשלו מראש-  מומלץ לתכנן זמן לבישול, כדי שיהיה בבית אוכל זמין מבושל ולא מעובד.

בזמן הלמידה

  • אוכל -out/ לימודים -in. קבעו עם עצמכם – לא להכניס אוכל לחדר הלמידה. כאשר אנו אוכלים תוך כדי למידה אנו לא שבעים. זה פוגע בריכוז שלנו כי הנשנוש דווקא מגביר את הצורך לאכול, ואנו עוסקים באכילה מתמדת במקום למידה.
  • הפסקה! הגדירו לכם הפסקות כל 2-3 שעות למידה או לפי פרקי הלימוד ושבו לאכול מסודר : סנדוויץ', ארוחה חמה, מעדן או רק קפה ועוגיה. כך גם תתגמלו את עצמכם על ההתקדמות בלימודים, וגם האכילה תהיה מרוכזת ותתרום לכם לשובע ולריכוז להמשך העבודה.
  • הרכיבו ארוחה מאוזנת. שלבו בארוחות חלבון + פחמימה + ירק השילוב הנ"ל יביא לשובע מקסימלי ויאפשר לכם לא לחשוב על אוכל במהלך הלמידה.
  • הימנעו מארוחות גדולות ושמנות ומחטיפים מעובדים. ארוחות שמכילות הרבה שומן או ארוחות שכמות הפחמימות בהן גבוהה עלולות לעייף אתכם, ולכן להוריד את המוטיבציה והריכוז, מאחר שדורשות הרבה אנרגיה מהגוף לפרקן. מאותה סיבה גם מומלץ להימנע ממזון מעובד וחטיפים שפוגעים בערנות ובריכוז.
  • שתו מים! שתיית מים תורמת רבות לערנות. דווקא קפה נוטה לייבש את הגוף ומכאן להביא לעייפות כרונית וחוסר יכולת להתרכז. תיון של נענע או צמח אחר במים קרים ללא סוכר, יסייע לכם להתרכז טוב יותר וישפר את טעם המים.
  • רוצים להביא משהו לשולחן הלמידה? – הכינו תה צמחים. לחליטות תה רבות יכולת להרגיע ולהפחית את הסטרס, תה ללא קפאין יתרום לנו לעירנות מאחר שמרווה את הגוף וגם יהיה לנו עם מה להעסיק את הפה תוך כדי קריאה.
  • בצעו הליכות. פעילות גופנית מזרימה את הדם לגוף ולמוח, משחררת אנדורפינים אשר מפחיתים לחץ ועוזרת לשחרר מחשבות טורדניות שמונעות מאיתנו להתרכז.

בהצלחה!

 

המדריך המלא לאיזון אכילה ללא דיאטה

אני מזמינה אותך להוריד את המדריך המלא לאיזון אכילה ללא דיאטה במתנה! במדריך המקיף תמצא/י טיפים נוספים שיעזרו לך להתמודד עם אכילה רגשית והוא מהווה נקודות מפתח לטיפול בהפרעות אכילה, בהן אני מתמקדת בשיטת הטיפול שלי בדעת הגוף.

 

המדריך המלא לאיזון אכילה ללא דיאטה

בין הדברים שהכנסתי למדריך:

איך ניתן לרדת במשקל ללא דיאטה

מדוע אין אסור ומותר באוכל

איך לשלב מתוקים ומזונות אהובים

מהם 3 השלבים הקריטיים שיעזרו לך להשתחרר מההתעסקות במשקל ודיאטות!

 

 

אורנית יונה- דיאטנית קלינית

 

אורנית יונה – דיאטנית קלינית, B.Sc. מטפלת בעודף משקל והפרעות אכילה למעלה מעשר שנים. מנהלת את קליניקת "דעת הגוף" ברמת–גן המתמחה בטיפול באכילה רגשית. טיפלה בלמעלה מ- 1500 מטופלים ומכשירה דיאטניות לטפל בשיטת הנון-דיאט הדוגלת בהעצמת דימוי הגוף ויציאה ממעגל הדיאטות. מתנדבת בפורום נערות באתר girls4, כותבת טור באתר "פוד דיקשנרי – מרזים ללא דיאטה". מרצה ומנחת קבוצות לדימוי גוף, הפרעות אכילה והרזיה ללא דיאטה. 

 

 

 

תגובות

תגובות