10 תרגילים מעשיים לשיפור דימוי הגוף | דעת הגוף | ירידה במשקל ללא דיאטה

10 תרגילים מעשיים לשיפור דימוי הגוף

שאלות ותשובות בנושא אכילה רגשית
28 בספטמבר 2017
עליה במשקל בחורף
איך לשמור על משקל בחורף
14 במאי 2017

איך להרגיש טוב עם הגוף שלי

(הערה: המאמר מתייחס לדימוי גוף אצל נשים אך גם גברים יכולים להפיק ממנו רבות- קריאה מהנה!)

רוב הנשים וגם אלו הנמצאות במשקל תקין, חושבות שהן שמנות. ההתעסקות בדימוי גוף, מראה חיצוני ובייחוד במשקל מתחילה היום כבר מגיל 3 ונעשית חמורה יותר עם הזמן. תעשיית הדיאטות מתעצמת ואנחנו מוצאות את עצמנו קופצות מדיאטה לדיאטה מבלי לעצור ולבדוק – בשביל מה? האם דיאטה היא באמת הדבר הנכון עבורי?

האם דיאטה היא הדבר הנכון בשבילי?

האם האושר שלנו תלוי במשקל ובמראה הגוף שלנו?

האם אנחנו מסוגלות לקבל את הגוף שלנו כפי שהוא היום? אם נרד עוד במשקל זה מה שיגרום לנו לאושר? או שאולי רק נמשיך לרצות לרדת עוד ועוד. מתי נפסיק עם הדיאטה ופשוט נהיה מרוצות עד הגג ממי שאנחנו ומאיך שאנחנו נראות בלי קשר למשקל?

במאמר הבא אדבר על דימוי גוף ואתן טיפים איך לבנות דימוי גוף חיובי ובריא, שהוא אלמנט חשוב ביותר על מנת להשתחרר ממעגל הדיאטות, ולשפר משמעותית את אורח החיים שלך.

 

ממה מושפע דימוי הגוף שלנו

בניגוד למה שחושבים, דימוי גוף הוא אינו דבר קבוע, הוא מושפע מגורמים רבים ומשתנה לאורך החיים. הוא מושפע מגורמים חברתיים, תרבותיים ואישיותיים, האם אני מעריכה את עצמי באופן כללי, איך חינכו אותי לחשוב, מה אני יודעת על היופי היחסי שלי וכו'.

דימוי הגוף יכול להשתנות גם לאורך היום כתוצאה מאירועים קטנים, החל ממצב הרוח איתו התעוררתי, מהבגדים שמצאתי בארון ללבוש, מאיך שהתאפרתי או סידרתי את השיער. מחמאות או הערות שקיבלתי לאורך היום, גם הן משפיעות על דימוי הגוף, כמו כן ההשוואה לאנשים איתם אני מסתובבת, לפרסומות שאליהן אני נחשפת ועוד.

גם נשים עם דימוי גוף חיובי יכולות למצוא את עצמן מתבוננות בתמונת דוגמנית בכביש המהיר או להיכנס לחדר כושר שכולם בו חטובים וספורטיביים ולהרגיש פתאום קצת פחות טוב.


 צפו בהרצאה באורך מלא מאת אורנית יונה על דימוי גוף והקשר להפרעות אכילה


 

מה גורם לנו להחזיק בדימוי גוף נמוך 

הסטטיסטיקה בארה"ב מראה כי 50% מהנשים ומהנערות בממוצע נמצאות בדיאטה בכל רגע נתון. עם זאת נראה שדיאטות כרוניות מקצרות את החיים בכ- 20% ומעלות את הסיכון ללקות בדיכאון קליני ב- 70%.

אז למה בעצם אנחנו מתעקשות לרדת במשקל? האם אנחנו יכולות פשוט להרגיש טוב ולקבל את איך שאנחנו נראות?

כשאני מעלה את השאלה הזאת בקליניקה התגובה המיידית היא בהלה. "אם אני אקבל את עצמי כמו שאני או אהנה מאיך שאני נראית – זה ימנע ממני לרדת ולהראות באמת טוב!" זהו התירוץ העיקרי שאני שומעת למדוע כדאי לנו להרגיש רע עם עצמנו באופן תמידי.

אנחנו באמת מאמינות שאם נשמור כל הזמן על דימוי גוף ירוד זה יעודד אותנו לרדת במשקל.

אולם הנתונים מראים אחרת, דימוי גוף נמוך מעודד תחושה של חוסר יכולת וחוסר אמון במסוגלות שלנו להצליח לשנות ויותר מכל מעודד דיכאון ואכילת יתר.

ולהיפך, נשים שמקבלות את גופן, נהנות מהחיים, מזוגיות מאירועים שונים והאכילה נעשית הרבה יותר טבעית ופחות רגשית מה שמאפשר להן, עם הנחייה תזונתית מינימלית, גם לרדת במשקל באופן טבעי וללא מאמץ.

 

איך להפוך דימוי גוף שלילי לחיובי

אם החלטת שמספיק לסבול והגיע הזמן להנות ממה שיש, אני ממליצה ליישם את התרגילים הבאים במלוא הרצינות:

1. תרגיל האיברים – קחי דף, רשמי 5 איברים בגוף שאת אוהבת (חשבי גם על האיזורים הפחות בולטים: צוואר, כתפיים, אצבעות, פופיק, גב, כפות רגליים, תנוחי אזניים, שיער, שפתיים, ברכיים וכדומה). לאחר מכן רשמי 5 איברים בגופך שאינך אוהבת. מה היה לך קל יותר? במה את מתמקדת יותר ביום יום? נסי כשאת יוצאת מהבית להיות במודעות גם לכל האיזורים בגופך שאת אוהבת, איך זה ישפיע על מצב רוחך? על ההליכה שלך?

2. תרגיל הסיטואציות – רשמי 3 סיטואציות שבהן את נזכרת שהגיע הזמן לפנות לדיאטנית קלינית או להרשם למכון כושר…. לאחר מכן רשמי 3 סיטואציות שבהן את מרגישה שאת דווקא נראית לא רע. קחי תרגיל זה ברצינות. המטרה שלו היא להדגיש שיש סיטואציות רבות שבהן אנחנו גם מרגישות טוב ואם נהיה מודעות לסיטואציות האלה ביום-יום זה ישפר גם את האיזון והדימוי הכללי.

3. תרגיל הדמות המשמעותית– חשבי על 2 דמויות שהן משמעותיות עבורך. אילו תכונות הופכות אותן לכל כך משמעותיות. האם תכונות אילו קשורות למראה החיצוני? האם הדמות נראתה לך יפה גם כשהכרת אותה? כשאנחנו חושבים על מה הופך אדם לחשוב או משמעותי כפי שהיינו רוצים להיות בעצמנו אנחנו רואים שמראה הוא לא תמיד גורם מרכזי מצד שני אנו תולים במראינו את התקוות והחלומות שלנו בנוגע להצלחה, קריירה, זוגיות.

4. סביבה תומכת – מאחר שאנחנו יצורים חברתיים אנחנו מושפעים מאוד ממה שאחרים חושבים עלינו. הערות חיוביות או שליליות עלולות להשפיע עלינו באופן דרמטי. לכן, נסו לראות אילו מהאנשים המקיפים אתכם גורמים לכם להרגיש טוב עם עצמכם, מחמיאים לכם, מעריכים אתכם כפי שאתם ואילו אנשים גורמים בדיוק להיפך. דאגו להקיף את עצמכן בסביבה אוהדת ותומכת.

5. חיזוק האישיות – דימוי הגוף מושפע בין היתר מההערכה העצמית שלנו. לכן, חשוב להדגיש את התכונות החיוביות שלנו ולהזכיר לעצמנו כמה שאנחנו נהדרות. אפשר להיעזר בחזרה לתחביבים ישנים, לעסוק ביצירה, לקדם את הקריירה, להיזכר בכמה אנחנו אמהות טובות או בנות זוג מבינות ועוד ועוד.

6. קני בגדים במידה המתאימה – בגדים הם התזכורת היומית לאיך שהגוף שלנו נראה ולכן חשוב ביותר להתיידד איתם, לקנות בגדים מחמיאים, במידה המתאימה, להיפטר מהבגדים שכבר לא עולים עלינו או לשים אותם ממש רחוק בארון אם אנחנו בתהליך של ירידה במשקל. כנ"ל לגבי בגד הים – חשוב לקנות בגד ים שיחמיא למבנה הגוף שלנו ולגזרה, אפשר לשים לו תוספות שידגישו רק את האיזורים שאנו רוצות או צבעים שגורמים לנו לחייך המטרה היא שהבגד לא יהיה זה שמונע מאיתנו לחייך על החוף!

7. אם כבר השוואה אז שתהיה הגיונית – אנחנו נוטים להשוות את עצמנו למפורסמים, לדוגמניות ולאנשים במדיה אולם הסטטיסטיקה מראה כי דוגמניות רזות יותר מ- 98% מהנשים. אם אנחנו מסתכלים על האדם הממוצע שהולך מולנו ברחוב, נבין כי הגוף הממוצע הוא אינו "מושלם" וחלק ולכל אחת מאיתנו יש את השיפולים שלה, את המבנה שלה, את האיזורים היותר רחבים והיותר צרים, את הצלקות/הנקודות/הכתמים/הקמטים ובאופן כללי הגוף הממוצע הוא לא כפי שאנחנו שואפים להיראות. למעשה הפער הוא כל כך גדול בין איך שאדם ממוצע נראה לבין איך שאנחנו חולמים להיראות שנראה שאין לנו שום סיכוי. לכן, תתחילי לאהוב את גופך כפי שהוא – לקבל את השיפולים, המבנה הצלוליט ולהבין שזהו גוף אנושי ונשי.

8. טיפוח כללי – כשאני שואלת נשים מתי הן מרגישות טוב עם עצמן הן מספרות על יציאה לאירועים חגיגיים, כאשר הן מתאפרות, מסדרות את השיער, שמות תכשיטים או לאחר שיוצאות מהמספרה, מהקוסמטיקאית וכדומה. לכן, השקעה של 10 דקות בבוקר בטיפוח עצמי יכולה לשנות את ההרגשה שלנו מקצה לקצה. שווה לנסות.

9. פעילות גופנית מהנה – פעילות גופנית שאנו נהנים ממנה, משחק, ריקוד, מתיחות, יוגה או כל פעילות אחרת אהובה עוזרת לנו לחוש את הגוף בצורה טובה יותר ולהתחבר אליו. מצאי את הפעילות האהובה עליך או אפילו שימי מוסיקה ורקדי מעט בבית – זה משחרר ועוזר לנו להנות מהגוף.

10. החליטי להפסיק לחכות ולהתחיל לחיות! – דמייני שאת נראית כפי שרצית בדיוק לפי החלום, מה היית עושה אחרת בחיים? איפה היית מבלה? מה היית מרשה לעצמך? ערכי רשימה של כל מה שהיה משתנה והתחילי היום, לא בעוד 10 ק"ג, גם לא בעוד 2 ק"ג – היום! החיים קצרים, תהני מהם ותרגישי מליון דולר תוך כדי – בהצלחה!

 

אורנית יונה- דיאטנית קלינית

 

אורנית יונה – דיאטנית קלינית, B.Sc. מטפלת בעודף משקל והפרעות אכילה למעלה מעשר שנים. מנהלת את קליניקת "דעת הגוף" ברמת–גן המתמחה בטיפול באכילה רגשית. טיפלה בלמעלה מ- 1500 מטופלים ומכשירה דיאטניות לטפל בשיטת הנון-דיאט הדוגלת בהעצמת דימוי הגוף ויציאה ממעגל הדיאטות. מתנדבת בפורום נערות באתר girls4, כותבת טור באתר "פוד דיקשנרי – מרזים ללא דיאטה". מרצה ומנחת קבוצות לדימוי גוף, הפרעות אכילה והרזיה ללא דיאטה. 

 

 

 

תגובות

תגובות