5 טיפים לבחירת דיאטנית | דעת הגוף | טיפול בגישת הנון דיאט
חלבון משיג שובע לטווח ארוך
יצירת תחושת שובע
25 במאי 2017
איך אפשר לשלב מתוקים בתפריט היומי מבלי לעלות במשקל?
שילוב מתוקים בדיאטה
30 במאי 2017
האם דיאטה היא הדבר הנכון בשבילי?

האם דיאטה היא הדבר הנכון בשבילי?

בחיפוש אחר דיאטנית שתתאים לך בדיוק, עשוי להיות קושי רב.

שוק הדיאטות והדיאטניות בארץ ובעולם רווי באין ספור דרכים, הצעות וסדנאות שמבטיחות לך ירידה במשקל. קשה להחליט מה יהיה התהליך הכי נכון בשבילך, שישיג את התוצאה הכי טובה אותה יהיה אפשר לשמור לטווח הארוך.

בסרטון ובמאמר הנלווה ריכזתי המלצות שיסיעו לך לקבל ההחלטה הנכונה ביותר עבורך.

1. בחרו בדיאטנית קלינית

דיאטנית קלינית היא מטפלת אשר סיימה תואר ראשון במדעי התזונה, לאחר מכך עשתה סטאז' בבית חולים במספר מחלקות, עברה מבחן הסמכה במשרד הבריאות, והיא מורשית לטפל במחלות. דיאטנית קלינית מכירה את הגוף בצורה הטובה ביותר. היא תעזור לכם למנוע מחלות וחסרים, ולהגיע לתוצאות הרצויות בצורה הבריאה ביותר, שתשמור על הגוף ולא תפגע בו.

2. חפשו תהליך ולא תוצאות מהירות וזמניות

הרבה פעמים אנחנו פונים לדיאטנית בעקבות המלצה, ובוחרים אותה לפי האדם שאנחנו מכירים שירד הכי הרבה. זאת לא תמיד הבחירה הנכונה. דיאטות שונות יכולות לגרום לנו לרדת בצורה משמעותית, אך לאו דווקא לשמור על המשקל.

כשאתם מתבוננים במכר/ה שהורידו המון במשקלם, המתינו מעט ובידקו האם הם מצליחים לשמור על ההישג. הרבה סדנאות מתרכזות בירידה במשקל, אבל כדי לשמור על משקל תקין ויציב תצטרכו או לעבור למסגרת אחרת, או להישאר בדיאטה כל החיים. זה מאוד קשה עד בלתי אפשרי.

האם דיאטה היא הדבר הנכון בשבילי?

לשמור על דיאטה לכל החיים – זה בלתי אפשרי

 

ההמלצה שלי – חפשו קבוצות או דיאטניות שמתמקדות בשינוי הרגלים, כך שיהיה לכם קל וכיף לשמור על המשקל לטווח ארוך. כך לא תצטרכו כל הזמן להיות במשטר דיאטה.

 


דיאטות זמניות משיגות תוצאות זמניות. זה מדוע הדיאטה לא עובדת לך


 

3. מראה הדיאטנית לא צריך להשפיע על הבחירה

יש נטיה לחשוב שאם "הדיאטנית בעודף משקל היא לא תוכל לעזור לי כי היא לא מצליחה לעזור לעצמה". או לחילופין "אם הדיאטנית רזה אז היא לא מבינה אותי".

קודם כל אין לנו אפשרות לדעת מה הדיאטנית עברה בעצמה, לדוגמא יתכן שהיא ירדה ממשקל של 150 ק"ג ל- 80 ק"ג, ועשתה תהליך משמעותי, אבל במבט ראשון יראה שהיא בעודף משקל.
דבר שני, מטפלים רבים ומוצלחים עוזרים למטופלים ומשנים חיים גם מבלי שעברו זאת בעצמם כפי שפסיכולוגים לא צריכים לסבול מדיכאון על מנת לטפל בו.

דיאטנית אמפטית תבין מה עובר על מטופליה לעיתים טוב יותר מאשר המטופלים עצמם. לכן, הייתי ממליצה לנטרל את הסטיגמה הראשונית שיש לגבי הדיאטנית ולבחון לפי מדדים אחרים.

4. ללכת לדיאטנית שמטפלת בגישת הנון דיאט

תחום הנון דיאט התפתח משום שדיאטות לא עובדות. הסתבר כי ב- 80% מהמקרים אנשים שעושים דיאטות עולים במשקל בחזרה ועוד עם ריבית. בניגוד לדיאטות עם תפריט מגביל, הנון דיאט היא שיטה שעובדת על הרגלים הקשורים לאכילה תוך קשב לגוף, כמו כן על זיהוי רעב ושובע. היא מאפשרת לנו לעשות שינוי מתוך הבטן, ולא שינוי מתוך הראש מסוג "מותר" ו"אסור". דיאטניות שעובדות איתכם על רעב, שובע והרגלים יאפשרו לכם לשמור על המשקל בקלות בסיום התהליך.

דיאטה ללא דיאטה – בלי איסורים, בלי תפריטים, בלי רעב

5.  פגישת היכרות

הכימיה שלך עם הדיאטנית המטפלת חשובה מאוד! אם אתם מרגישים בנוח להפתח ולשתף בקשיים שלכם ללא צנזורה, ולהרגיש שהמטפלת מבינה אתכם זה הכי חשוב. בקשו פגישת הכרות כדי לבחון- האם הדיאטנית קשובה לכם והאם אתם מרגישים איתה בנח.

בהצלחה בבחירה הנכונה! 

 

אורנית יונה- דיאטנית קלינית

 

אורנית יונה – דיאטנית קלינית, B.Sc. מטפלת בעודף משקל והפרעות אכילה למעלה מעשר שנים. מנהלת את קליניקת "דעת הגוף" ברמת–גן המתמחה בטיפול באכילה רגשית. טיפלה בלמעלה מ- 1500 מטופלים ומכשירה דיאטניות לטפל בשיטת הנון-דיאט הדוגלת בהעצמת דימוי הגוף ויציאה ממעגל הדיאטות. מתנדבת בפורום נערות באתר girls4, כותבת טור באתר "פוד דיקשנרי – מרזים ללא דיאטה". מרצה ומנחת קבוצות לדימוי גוף, הפרעות אכילה והרזיה ללא דיאטה. 

 

 

 

תגובות

תגובות