שילוב מתוקים בדיאטה | דעת הגוף | דיאטנית קלינית בגישת הנון דיאט
האם דיאטה היא הדבר הנכון בשבילי?
5 טיפים לבחירת דיאטנית
28 בספטמבר 2017
איך לרדת במשקל ללא דיאטה
איך פותרים עצירה בתהליך הירידה במשקל – פלאטו
7 במרץ 2018
איך אפשר לשלב מתוקים בתפריט היומי מבלי לעלות במשקל?

איך אפשר לשלב מתוקים בתפריט היומי מבלי לעלות במשקל?

הרבה מטופלים מגיעים לקליניקה ומספרים לי שהם יודעים הכל על תזונה ודיאטות, אבל מכורים למתוק. הם חייבים כל הזמן מתוק, וברגע שהם טועמים מעט ממנו, הם חייבים לחסל את כל החבילה אחרת הם לא נרגעים. בגלל זה כל פעם שהם מתחילים דיאטה הם נמנעים לחלוטין ממתוק.

באמצעות 3 עקרונות פשוטים נוכל לשלב מתוק בתפריט היומי שלנו מבלי להצטער על זה:

 

 

1. הרשו לעצמכם לאכול מתוק

כשאנחנו לא מרשים לעצמנו לאכול מתוק אנחנו "חוטפים" ביס על הדרך, "מיישרים" את העוגה, "רק מנשנשים", לוקחים משהו בעמידה, תוך כדי, בהיסח הדעת, ואז זה כביכול לא נחשב כאכילת מתוק.

בדרך זו אנחנו לא נהנים, לא מסופקים ממה שאכלנו, אז אנחנו לוקחים עוד קצת, נכנסים למצב שקשה לנו לעצור ואז מתחילים רגשי האשמה.

הדבר הכי חשוב בשליטה במתוקים הוא להרשות לעצמנו לאכול מתוק. ברגע שתרשו לעצמכם, תוכלו גם להנות מזה- לקחת פרוסת עוגה, לשים בצלחת, לשבת ולהרגיש הרבה יותר סיפוק.

 


למדו עוד על שיטת הנון דיאט לירידה במשקל ללא דיאטה


 

2. אכלו מתוקים רק אחרי האוכל

אם אנחנו אוכלים מתוקים כאשר אנחנו רעבים, נצטרך הרבה יותר מתוק כדי לשבוע. לכן חשוב שנאכל ארוחה מאוזנת הכוללת חלבונים, פחמימות, ירקות ושומנים.

כשהגוף רגוע, ואנחנו שבעים, אפשר לשלב את המתוק. אז המתוק יהיה שינוי טעם, סיום טוב לארוחה, במקום שנאכל מתוק מתוך רעב – עד שנהיה שבעים.

מתוקים - ברגע שתרשו לעצמכם, תוכלו גם להנות מזה

מתוקים – ברגע שתרשו לעצמכם, תוכלו גם להנות מזה

3. שימו לב לאיך אתם אוכלים את המתוק

בשביל שתהיה שליטה במתוקים, אנחנו צריכים לאכול את המתוקים כפי שאנחנו אוכלים את הארוחה: את הארוחה אנחנו אוכלים בצלחת, בפינת האוכל, מתרכזים באכילה ונהנים. כך גם צריך לאכול את המתוק.

הרבה אנשים מסיימים לאכול, לוקחים את המתוק למחשב, לדרך. נסו להתיחס למתוק אחרת- שימו את המתוק בצלחת, אכלו אותו בפינת האוכל, עם שתיה חמה. זה יעזור לכם להרגיש סיפוק גדול יותר מהמתוק.

 

לסיכום

כן! זה אפשרי לשמור על משקל תקין אם רק נאכל ביותר תשומת לב. זה נכון גם לגבי המתוקים. שימו לב לאיך אתם אוכלים מתוקים, הרשו לעצמכם להתענג על מתוק בסוף ארוחה מאוזנת, ותראו לבד איך הקרייב למתוקים ירד. כך גם המשקל.

 

אורנית יונה- דיאטנית קלינית

 

אורנית יונה – דיאטנית קלינית, B.Sc. מטפלת בעודף משקל והפרעות אכילה למעלה מעשר שנים. מנהלת את קליניקת "דעת הגוף" ברמת–גן המתמחה בטיפול באכילה רגשית. טיפלה בלמעלה מ- 1500 מטופלים ומכשירה דיאטניות לטפל בשיטת הנון-דיאט הדוגלת בהעצמת דימוי הגוף ויציאה ממעגל הדיאטות. מתנדבת בפורום נערות באתר girls4, כותבת טור באתר "פוד דיקשנרי – מרזים ללא דיאטה". מרצה ומנחת קבוצות לדימוי גוף, הפרעות אכילה והרזיה ללא דיאטה. 

 

 

 

תגובות

תגובות