אכילה מאוזנת באירועים | דעת הגוף | ירידה במשקל ללא דיאטה
מותר לאכול גם מאכלים שמנים
14 במאי 2017
חלבון משיג שובע לטווח ארוך
יצירת תחושת שובע
25 במאי 2017

איך לבחור אוכל מבופה?

בסרטון ובמאמר זה ריכזתי עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם ליהנות בחופשות ובאירועים ממגוון מזונות, לא להעמיס יותר מידי, ולחזור הביתה קלילים ומסופקים!

 

 

לקראת הקיץ אנו מתחילים את עונת הנופשים האירועים והחתונות. ודאי נגיע לאירועים או מלונות שיש בהם שפע עצום של מזונות שלא יוצא לנו לאכול ביומיום.

כשאנחנו רואים מגוון – בא לנו לטעום מהכל. גם כי אנחנו לא רוצים לפספס, מכיוון שכבר שילמנו, אבל גם מכיוון שמבחינה השרדותית הגוף רוצה מהכל- את כל רכיבי התזונה.

התוצאה בסופו של דבר היא שאנחנו מעמיסים יותר מידי – אוכלים כמויות גדולות ממה שאנחנו רגילים. אנחנו "מפוצצים", כבדים, וחוזרים הביתה עם רגשי אשמה.

 

4 טיפים לאכילה מאוזנת מבופה

איך אפשר להנות מהבופה ולנצל אותו לארוחה מאוזנת טעימה ומגוונת שתאפשר לנו להרגיש קלילים ומסופקים?

1. עשו סיבוב הכרות עם הבופה לפני שתיקחו אוכל

בדרך כלל אנחנו לוקחים צלחת, עוברים בתור ומעמיסים. ההצעה שלי: הניחו את הצלחת בצד. קודם עשו סיבוב ותבדקו מה יש בבופה. כך תראו מה טעים לכם, כך לא תעמיסו את הצלחת רק בשביל לגלות בסוף את הדבר הכי טעים ומפתה. תוכלו לבחור בצורה הרבה יותר חכמה ברגע שתדעו מה יש.

2. הרכיבו מהאוכל שבבופה ארוחה מלאה ומאוזנת 

אני ממליצה לחלק את המזונות בבופה לשלושה חלקים: מנה עיקרית: דג, בשר, טופו, ביצה וכו', תוספתפחמימות כ-אורז, תפוחי אדמה, פסטה, בורגול וכו', וירקות: ירקות מבושלים, סלט, ירקות חתוכים או מרק.

מכל קבוצה בחרו את המנות הכי אוהובות עליכם וותרו על השאר. לא חייבים לבחור דבר אחד, אפשר לקחת למשל חצי מנה עיקרית אחת וחצי אחרת. דאגו שהצלחת תכיל מנה עיקרית, תוספת וירק. ארוחה מאוזנת שמשביעה אותנו, מורכבת מהמאכלים שהכי טעימים לנו, ולא בכמויות גדולות.

ארוחה מאוזנת שמשביעה אותנו, מורכבת מהמאכלים שהכי טעימים לנו, ולא בכמויות גדולות.

ארוחה מאוזנת שמשביעה אותנו, מורכבת מהמאכלים שהכי טעימים לנו, ולא בכמויות גדולות

 


אכילה מאוזנת: כך תעשו זאת נכון


 

3. שימו כמות קטנה בצלחת

כמות קטנה בצלחת תאפשר לכם לקום שוב לבופה ולקחת עוד אם תהיו עדיין רעבים. אל תדאגו האוכל לא יעלם משם בכזאת מהירות. כמות קטנה גם תאפשר לכם להפסיק לאכול אם הרגשתם שובע, במקום לאכול את כל הצלחת רק כי העמסתם מלכתחילה. אם יש לנו עוד מקום בבטן, נחזור לבופה,ואפילו נקח שוב מנה קטנה מהדברים שהיו לנו הכי טעימים, כדי שיהיה לנו כיף ונוכל להנות מהם עוד קצת, ולסיים את הארוחה קלילים ומסופקים. (ועם מקום לקינוחים).

4. אכלו את מה שטעים לכם

כי אחרת מה זה שווה? מה שלא טעים-השאירו בצלחת. לחלקנו נטיה לאכול מה שלא טעים בגלל שכבר לקחנו וזה כבר בצלחת, ו"לא משאירים צלחת מלאה".

* שימו לב אם יש לכם עוד מקום לקפה. לפעמים דווקא הקפה הוא שיגרום לנו לתחושת מלאות וכבדות.

 

לסיכום: תרגישו מה טעים לכם, תהנו מהבופה, ותרגישו מתי מספיק לכם.

 

אורנית יונה- דיאטנית קלינית

 

אורנית יונה – דיאטנית קלינית, B.Sc. מטפלת בעודף משקל והפרעות אכילה למעלה מעשר שנים. מנהלת את קליניקת "דעת הגוף" ברמת–גן המתמחה בטיפול באכילה רגשית. טיפלה בלמעלה מ- 1500 מטופלים ומכשירה דיאטניות לטפל בשיטת הנון-דיאט הדוגלת בהעצמת דימוי הגוף ויציאה ממעגל הדיאטות. מתנדבת בפורום נערות באתר girls4, כותבת טור באתר "פוד דיקשנרי – מרזים ללא דיאטה". מרצה ומנחת קבוצות לדימוי גוף, הפרעות אכילה והרזיה ללא דיאטה. 

 

 

תגובות

תגובות