איך לעצור אכילה רגשית | דעת הגוף | ירידה במשקל ללא דיאטה
האם דיאטה היא הדבר הנכון בשבילי?
מדוע דיאטות לא עובדות
30 במאי 2017
זיהוי וטיפול באכילה רגשית
אכילה רגשית: זיהוי וטיפול
30 במאי 2017
איך לעצור אכילה רגשית

מחפשים נחמה באוכל

אוכל משמש פעמים רבות כנחמה לאחר יום קשה או מתיש, דבר המקשה על ירידה במשקל. כשאנחנו פונים לאוכל כדי שיעלים תחושות לא נעימות שאנו חווים, אנחנו נכנסים לאזור המסוכן של אכילה רגשית, ומפה המדרון לעבר פגיעה בגוף ובבריאות שלנו – חלקלק.

איך נוכל להמנע מאכילה רגשית, איך נבנה הרגלים חדשים שיסייעו לנו להפסיק לפנות לאוכל כדי להתמודד עם קשיים ובסופו של דבר לרדת במשקל ללא דיאטה? בסרטון ובמאמר הנלווה אליו אתן טיפ אחד מני רבים אותם אנחנו מתרגלים במהלך טיפול באכילה רגשית במרכז דעת הגוף.

 

לתלות את הסיפוק רק באוכל

אתם מכירים את התחושה שהדבר היחיד שיכול לתת לנו סיפוק אחרי יום עמוס וקשה – זה המתוק שנאכל וההתענגות על כל ביס? הרבה אנשים מגיעים אלי לקליניקה, כשהדבר העיקרי שעושה להם טוב זה האוכל שהם אוהבים. כך הם נרגעים ומרגישים סיפוק ותחושה טובה אחרי היום הארוך והלחוץ.

האמת, אני לא מופתעת, מציאת נחמה באוכל היא עניין שגור בחברה שלנו וכמעט אוטומטי אצל כולנו.

כשאנחנו תולים את כל הסיפוק שלנו באוכל או במשהו מתוק, זה יכול להיות מאוד מספק במיידי, אבל אם זה הדבר העיקרי (או במקרה קיצוני – היחיד שמרגיע אותנו) יהיה לנו קשה מאוד לשמור על משקל תקין ובריא.

 

כשאנחנו תולים את כל הסיפוק שלנו באוכל או במשהו מתוק, מתפתחת הפרעת אכילה

כשאנחנו תולים את כל הסיפוק שלנו באוכל או במשהו מתוק, מתפתחת הפרעת אכילה

 

הפתרון לבעית ההתמודדות הוא פשוט – כדי לרדת במשקל ולא להיות תלויים יותר באוכל אנחנו חייבים למצוא לעצמינו עוד פעילויות מספקות, ולא חסר מהן.

העבודה, המשימות, הילדים, הלחץ, גורמים לנו להישאב לשגרה קבועה וסוחטת ואנחנו שוכחים לעשות הפסקות בשביל להינות, לנוח, לבלות, להרגיש מסופקים, להרגיש שכיף לנו ושאנחנו דואגים לעצמינו. אם לא נדאג להנאה ולהפסקות של כיף וסיפוק – לא נוכל לשחרר ואפילו לא קצת את התלות שלנו באוכל.

 


שאלות ותשובות בנושא אכילה רגשית


 

מצאו סיפוק אחר בחיים

פעמים רבות זוהי הסיבה שדיאטה לא תצליח, למרות הרצון הרב, כי איך אנחנו יכולים להפחית באוכל או בכלל במתוקים בלי שמצאנו סיפוק אחר בחיים? הרי אם נפחית את המתוק – מה יישאר לנו? מה יעשה לנו טוב? נשמע לך מוכר?

בשביל לשמור על איזון באכילה חשוב שנדאג לעצמינו לפעולות מספקות. לכן אני ממליצה על המשימה הבאה:

קח/י דף ועט והכינ/י רשימה של פעולות שעושות לך טוב, פעולות שמצליחות לספק אותך ועושות לך טוב בחיים. זה יכול להיות: אמבטיה בסוף היום, שיחה לחברה, להתפנק במסאז', לחזור לתחביב ישן, וכדומה. הכניסו לרשימה כל פעולה שאתם אוהבים לעשות שיכולה להרגיע אתכם ולשמש תחליף למתוק או לאוכל.

ברגע שיש לכם רשימה כזו, בחרו כל יום משהו אחר שיכול לעשות לכם טוב, שתוכלו להתמקד בו ולחכות בשבילו לסוף היום. 

 

המדריך המלא לאיזון אכילה ללא דיאטה

אני מזמינה אותך להוריד את המדריך המלא לאיזון אכילה ללא דיאטה במתנה! במדריך המקיף תמצא/י טיפים נוספים שיעזרו לך להתמודד עם אכילה רגשית והוא מהווה נקודות מפתח לטיפול בהפרעות אכילה, בהן אני מתמקדת בשיטת הטיפול שלי בדעת הגוף.

 

המדריך המלא לאיזון אכילה ללא דיאטה

בין הדברים שהכנסתי למדריך:

איך ניתן לרדת במשקל ללא דיאטה

מדוע אין אסור ומותר באוכל

איך לשלב מתוקים ומזונות אהובים

מהם 3 השלבים הקריטיים שיעזרו לך להשתחרר מההתעסקות במשקל ודיאטות!

 

 


להרצאות בנושא אכילה רגשית


 

אורנית יונה- דיאטנית קלינית

 

אורנית יונה – דיאטנית קלינית, B.Sc. מטפלת בעודף משקל והפרעות אכילה למעלה מעשר שנים. מנהלת את קליניקת "דעת הגוף" ברמת–גן המתמחה בטיפול באכילה רגשית. טיפלה בלמעלה מ- 1500 מטופלים ומכשירה דיאטניות לטפל בשיטת הנון-דיאט הדוגלת בהעצמת דימוי הגוף ויציאה ממעגל הדיאטות. מתנדבת בפורום נערות באתר girls4, כותבת טור באתר "פוד דיקשנרי – מרזים ללא דיאטה". מרצה ומנחת קבוצות לדימוי גוף, הפרעות אכילה והרזיה ללא דיאטה. 

 

 

תגובות

תגובות